Sunday, 21 October 2012

~ MY BELOVED BESTIES ❤ ~

I love them ❤ Meka semua funny , caring and so on to me .. Hehehe !

Sunday, 29 July 2012

~ SAKIT HATI + SEDIH ~



Hola peeps ! Hmm ! Kwu taok sik gney asa pas kwu pdh dakyar agk aku tek time rehat ? Ku sik pernah tunggah kwu dakyar tp kwu tunggah ku dakyar .. Ku taok larh nok aku udh ada nok laen , tp sik semesti nya aku udh sik syg ngn Mr.S .. Aku sayang gegilak ngn Mr.S smpey2 ku sik sanggup sik bermecez or berinbox ngn nya .. Mun Mr.S ada mcez or inbox aku nak , aku happy bho .. Tp , pas kwu tunggah aku dakyar tek .. Ku asa kdak sikda guna gk ku bg kwu .. Ku anggap kwu kdak adik ku kdrik .. But , ku siktaok kwu larh anggap ku tok gney .. Senyum ku time kt skull tek pun udh kdak apa .. Aku terpaksa senyum coz ku sikmok sapa2 nangga and taok knk ngn aku .. Tp , dlm hati ku nang sedih and sakit hati larh pas dengar kwu tunggah dakyar ..Ku sayang kwu juak bha .. Sik kesah larh kwu sayang ke sik ngn aku ... Kwu mok ambk nya ? Ambk larh kwu ! Ku udh siktaok mok pdh apa gk .. Asa sik tenang udh ku pas kwu pdh dakyar tek .. Kwu kdrik pdh soh ku ambk nya arie yaa .. Tp , knek kwu kdrik gk mok ambk nya .. KU DAPAT RASAKAN NOK AKU NANG SIKDA GUNA GK .. ukn maksud nya ku mok ngerampas nya arie kwu .. BUKAN !! KU udh sayang nya gegilak kdak ney ku sayang ngn Chipmunks .. Rasa sayang ku ngn Chipmunks sikda bezanya rasa sayang ku ngn Mr.S .. Duak2 sama .. Ku siktaok gney ku bole sayang ngn Mr.S gegilak kdak ney ku sayang ngn Chipmunks .. Walaupun aku sik pernah jumpa ngn Chipmunks , tp ku tetap sayang nya .. Sama juak ngn Mr.S .. Walaupun mek duak sik pernah bertego kt skull . Ku tetap sayang nya .. Mun mekduak sik pernah bertego kt skull .. Cukup larh bertego lam mcez or inbox bg aku .. Ya udh bole polah happy .. And tersenyum lebar .. Huhh !

** Sampey ya jk larh karangan ku .. Ku siktaok pa mok dipadah gk .. Buntu udh otak ku mok pikir2 semua tok .. Ku ukan buat semua pakai EGO ku .. Ku udh kdak org sik tentu arah dh .. Ku harap tok ukn keduak kali ku cmtok koh . Cukup larh skalik jk ku jd cmtok gra2 Chipmunks .. Ku sikmok keduak kalik hanya pasal Mr.S ya ajak . That's all ! =') **

Saturday, 21 July 2012

~ UCUN UCUN UCUN ~



New me in JULY .. Hmm ! Today i feel so bored loo . No message from Mr.S and no inbox from Mr.S .. IDOREALLYMISSYOUSODAMN boo .. I can feel that i can't happy without you Mr.S .. That why larh Ucun take2 picture because so bored .. Hehe =')

That all larh .. Malas mok ngetype panjang2 .. =')

Wednesday, 23 May 2012

~ WAHAII HATII OHHH HATII ~

 


Hey hati ! Kenapa dengan awak ? Do you fall in love with someone else ? Do you ? Kenapa awak nampak lain hati ? Kenapa hati sentiasa berdebar ? Yes , me admit ! He always make me smile , laugh of his joke . And now , I keep waiting for him . OhGosh ! What happened ? Dear hati please don't be like this . Sy serik bila nak bercinta . Ingat semua sakit perit dulu . Sakit tu tak hilang lagi wahai hati ku ! Please ! Be strong ! jangan cepat sayang , suka orang . Hati , kalau kau suka dia belum tentu dia suka kau.  Dengar cakap oke . Buat parents kau bahagia dulu , fikir masa depan dulu . 


" Ya Tuhan , jika dia lah pasangan ku kelak , kau pertahankanlah dia untukku . Jika sebaliknya , silakan ambil dia pergi dariku "  


~ Phieylieyszchieyyha

Wednesday, 18 April 2012

Fakta Menarik Mengenai Perempuan




1.Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2.Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3.Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).

4.Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.

5.Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6.Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.

7.Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.

8.Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.

9.Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10.Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.

11.Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak kerana gembira dan tak sampai sepuluh minit, semua kawan-kawannya akan mengetahui berita tersebut.

13.Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.

14.Jika kamu menyukai seorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu lebih dalam.

15.Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.

16.Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17.Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18.Setelah seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.

19.Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.

20.Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21.Bekas kekasihnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat yang teristimewa di hatinya!!

22.Satu ucapan ‘Hai’ saja sudah cukup menceriakan harinya.

23.Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24.Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk memikat kawan mereka yang lebih cantik.

25.Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.

26.Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.

27.Senjata wanita adalah airmata!!

28.Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik). Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.

29.Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang memberi perhatian padanya dan baik terhadapnya. So, kalau ingin memikat wanita pandai-pandailah.

30.Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang mereka inginkan hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Friday, 30 March 2012

~ SAHABAT ~

Sahabat itu seperti tanganmu ... saat kamu menangis, dia mengusap, saat kamu disakiti orang, dia membelamu, saat kamu meninggalkannya, ia tak akan meninggalkanmu ... selalu ada ...




Description

Saat kita masih bersama sahabat kita mungkin belum terasa seberapa penting sahabat kita itu. Tapi coba rasakan ketika kita dan dia berpisah kita akan sangat kehilangan dia, tidak ada lagi yang selalu mendengarkan keluh kesah kita, saat kita kesepian sahabat selalu menemani. Setelah berpisah itu baru akan terasa betapa penting nya sosok seorang sahabat.


Sahabat itu bukan mesin ATM ...
yang hanya dibutuhkan saat perlu saja dan harus siap sedia

Sahabat itu bukan tissue ...
yang hanya dipakai untuk membuang sesuatu yang tidak berguna dan melindungi/menutupi diri sendiri dari kesulitan-kesulitan yang ada

Sahabat itu bukan tas plastik ...
yang hanya membungkusmu dari segala ancaman, lalu dibuang jika sudah usang

Sahabat itu seperti buku yang ditulisi ...
yang mau menampung semua perasaanmu, dan tak akan melupakan kebersamaanmu dengannya ... saat ia ada, kamu pun ada karena buku tak akan bisa membuka kisahnya sendirian

Sahabat itu seperti tanganmu ...
saat kamu menangis, dia mengusap
saat kamu disakiti nyamuk, dia menepuk nyamuk itu (hehehe....) Laughing
saat kamu disakiti orang, dia membelamu
saat kamu meninggalkannya, ia tak akan meninggalkanmu ... 

selalu ada ...

Tuesday, 27 March 2012

~ Berjiwang seketika bersama Lagu yg JIWANG ~

~ Tak Rela ~
andaikan saja kau mau mengerti
tentang perasaanku selama ini
yang tak menginginkan kamu trus merasa
hati dipenuhi rasa curiga

coba kau pahami keadaanku
ku hanya menguji kesabaranmu
ternyata kau tlah salah menilaiku
kau tinggalkanku untuk cinta yang baru

sesungguhnya aku tak rela
melihat kau dengannya
sungguh hati terluka

cukup puas kau buat diriku
merasakan cemburu
kembalilah padaku

bukan ku menarik ulur hatimu
salahkah jika ku mengharapkanmu
ku tahu hatimu hanya untukku
kau bersamanya pelarian semata

sesungguhnya aku tak rela
melihat kau dengannya
sungguh hati terluka

cukup puas kau buat diriku
merasakan cemburu
kembalilah padaku

sesungguhnya aku tak rela
melihat kau dengannya
sungguh hati terluka

cukup puas kau buat diriku
merasakan cemburu
kembalilah padaku

andaikan saja kau mau mengerti

~ Aku Yang Tersakiti ~
 Pernahkah kau merasa jarak antara kita
Kini semakin terasa setelah kau kenal dia
Aku tiada percaya teganya kau putuskan
Indahnya cinta kita yang tak ingin ku akhiri
Kau pergi tinggalkanku

Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari
Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia

Memang takkan mudah bagiku tuk lupakan segalanya
Aku pergi untuk dia

Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari
Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia
(walau tak bersama dia)

Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia

~ Apalah Arti Cinta ~

*
Apalah arti cinta, bila aku tak bisa
Memilikimu..
Apalah arti cinta, bila pada akhirnya
Tak 'kan menyatu..

**
Sesulit inikah jalan takdirku
Yang tak inginkan kita bahagia

**
Bila aku tak berujung denganmu
Biarkan kisah ini ku kenang selamanya
Tuhan tolong buang rasa cintaku
Jika tak kau ijinkan aku bersamanya

Back to * , ** , ***

Inilah saatnya aku harus melepaskan dirimu

Tuhan tolong buang rasa cintaku
Jika tak kau ijinkan aku bersamanya


~ Bukan Untuk Sembarang Hati ~

Aku cinta mati padamu
Takkan sanggup aku tanpamu
Bahagiamu itu bahagiaku
Dan setiap air matamu
Itulah juga kesedihanku

Aku cinta mati padamu
Jangan pernah meragukanku
Terlalu dalam cintaku ini
Mungkin aku bisa mati
Bila harus kehilangan dirimu

Bukan untuk sembarang hati
Aaku katakan ini
Sungguh aku cinta kamu

Bukan untuk sembarang hati
Hingga nafas berhenti
Aku rela berlelah untukmu

Aku cinta mati padamu
Jangan pernah meragukanku
Terlalu dalam cintaku ini
Mungkin aku bisa mati
Bila harus kehilangan dirimu

http://hotliriklagu.com

Bukan untuk sembarang hati
Aaku katakan ini
Sungguh aku cinta kamu

Untukmu

Friday, 9 March 2012




Here i'm coming back . .  :D here i'm wan to tell something . . ehe ! ~>  i dun know how to help you all my friends . . i'm just know give advise and so on . . not more than tat . . yaahhh ! our life very complicated enough . . but , no need to worry about it . . crik yg laen lg oke kn ? drpada yg sma and bole m-ykitkn hati . . sedih , cekewa . . rite ? hmm ! Mcm sy nie pun , ada2 larh suka ngn org . . tp , xmok lbh2 . . coz iya akn m-ykit kn hati ada larh . . haha ! ** ceyhh ! ** keep it secret in ur heart . . hehe ! *^ my language enough broken . . haha ! ^*
Bha2 ! my story until here . . i dun know what else to tell . . hmm ! it's enough to hurt our heart and make us sad so on . . :D BE SMILE ALWAYS YAHH LOVELY FRIENDS ! MUAHH ! <3

Wednesday, 29 February 2012

Sad + Disappointed + Angry +++

Halow blogger . ! lmk sik updated blog ku tok . . hmm ! arie tok ku mok ceta sesuatu nok apa ku asa knek tok and kmrek-marek yaa ! ku sayang ngn kwn2 ku duak org yaa . . walaupun , kekadang cdak duak polah ku sakit hati , marah or atever . . ku sentiasa pendam semua yaa lam hati kuu . . ku sik mok luah kn dpn cdak dua . . tp , ku luah kn lam blogger ku . . coz sik taok gik mok d-luah kt cney gik selaen blogger ku tok . . ;( I LOVE THEM SO MUCH AS SISTER ! Ku udh anggap cdak duak yaa sbgai adeq aku . . cdak duak salu tolong ku mun ku dlm kesusahan or watever . . pa mok d-polah gik kn , pendam jk larh . . kekadang ada juak cdak duak paksa2 ku tok larh , nie larh . . then , ku sik mok mun cdak duak agik paksa2 abiss . . tp , ku ttp sik mok . . kdk arie isnin lalu yaa . . cdak duak paksa ku agk stall 10 . . tp , ku sik mok coz mok blit awal , klak kn k bom oleh boss . . ujong2 , pa bole bwt nk . . kwn nang dkya . . so , ku just ikot jk . . ** uknnya ku mok slhkncak duak larhh . . **  . . kwn ku nok pling ku sayang ialah ~>> FLORENCE DILLA & SABRINA SHENAN <<~

Bha2 ! usun just ceta smpai sni jk keyhh ? xtaok gik apa gik mok d-ckp . . so on larh hoo . . ? byeeee ! ~